Kies een website

Geschiedenis

1909

Twee jaar nadat Dr. Oscar Troplowitz kwam met een grote innovatie in de lippenverzorging, werd het merk Labello geïntroduceerd in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk-Hongarije. Het woord Labello is afgeleid van de Latijnse woorden "labium" (lippen) en "bellus" (mooi), wat precies het doel is van Labello - Zorgen voor mooie lippen!

1911

Labello introduceert een nieuwe innovatieve verpakking, een schuivend tinnen omhulsel, waar je de stick uit kon krijgen door op de bodem van het omhulsel te duwen. Tot die tijd werden lipverzorgingsproducten onverpakt verkocht, waarbij kleine stukjes lippenbalsem uit een groter stuk werden gesneden en in bladtin gewikkeld.

1914

Na het succes in de eerste Europese markten was Labello ook te koop in winkels in Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Nederland. Dus de mensen die in die tijd leefden konden Labello kopen terwijl zij in het buitenland aan het reizen waren.

1914, Prijslijst van Denemarken, Italië en Duitsland

1922

De tinnen Labello verpakking wordt vervangen door een aluminium verpakking om het makkelijker te maken voor de consument om de Labello te gebruiken en in hun zak of tas mee te nemen. In die tijd is Labello verkrijgbaar in twee versies: de normale witte en een gekleurde rode, één van de eerste gekleurde Labello lipbalsem met verzorgend effect.

Aluminium verpakking

1935

In de jaren 30 is Labello te verkrijgen in meer dan 30 landen wereldwijd. De populariteit had iets speciaals.

Prijslijst Colombia 1935

1938

Al in de jaren 30 maakt Labello mooie advertenties om consumenten te informeren over de nieuwe verzorgende lippenbalsems. Tegenwoordig is dit type design weer trendy, en wordt het ook wel "Retro" genoemd.

1938, Advertentie uit Duitsland

1952

De rode en witte Labello's zijn in de jaren 50 nog steeds succesvol over de hele wereld: iedere dag verzorging voor iedereen met de witte Labello en verzorging met een rode gloed voor vrouwen met de rode Labello.

Duitsland 1952

1953

De aluminium verpakking wordt vervangen door een plastic schuifverpakking, voor een kleurrijk en modern uiterlijk.

1958

Het is heerlijk om iemand te zoenen met goed verzorgde, zachte lippen, vind je ook niet? - Al in de jaren 50 besteed Labello aandacht aan de lippen van vrouwen en mannen.

1963

Denk je ook wel eens dat de originele verpakking een beetje raar klinkt? Dat vindt Labello in de jaren 60 ook, daarom vonden ze een nieuwe draaiverpakking uit die gemakkelijk te gebruiken was. Hierdoor hoefden mensen niet meer met hun pink het laatste beetje van hun waardevolle Labello uit de tick te lepelen.

1973

De eerste keer dat Labello verschijnt in de klassieke blauwe verpakking. Deze staat nog steeds symbool voor lippenbalsem.

1973, Duitsland

1978

Labello Med is geïntroduceerd met zonbeschermingsfactor en kalmerende ingrediënten. Labello gaat een stap verder en specialiseert zich in producten voor ernstige lipproblemen.

1978, Duitse infobrief

1979

Dit is de eerste keer dat Labello SUN op de markt verschijnt, om mensen te helpen hun gevoelige lippen te beschermen tegen de zonnestralen.

1984

Labello Camomile is geïntroduceerd voor mensen die een lippenbalsem wilden met een natuurlijke smaak en ingrediënten.

1984, Duitse advertentie

1985

Labello Rosé is de eerste verzorgende roze lippenbalsem voor meiden. Al vanaf het begin is de Rosé populair en wordt hij gebruikt door jonge meiden en vrouwen over de hele wereld.

1989

Om antwoord te kunnen geven op de vraag:" Hoe kan ik mijn lippen beschermen tijdens de buitensport, in het water, de zon of tijdens koud weer?" wordt Labello Sport geïntroduceerd, speciaal ontworpen voor actieve mensen.

1992

Labello LipBalance bevat een unieke formule op waterbasis met een hoog vochtgehalte voor je lippen. LipBalance bestaat uit twee lippenbalsems; Hydro, de voorganger van de huidige Hydro Care en Regeneration, de eerste Labello in een tube.

1994

Heb je ook wel eens meegemaakt dat je lippen zijn beschadigd na een tijdje in de sneeuw? De Labello UV Alpin met SPF 25 bescherming tegen de kou is geïntroduceerd in 1994 om je lippen te verzorgen tijdens het skiën, snowboarden, schaatsen of andere buitenactiviteiten tijdens de winter.

1999

Vanaf 1999 heeft Labello 17 verschillende lippenbalsems geïntroduceerd met fruitsmaakjes zoals Tropical Shake, Sweet Melon en Lemon Twist. Het huidige assortiment bevat ook Cherry, Strawberry, Passion Fruit, Pink Grapefruit en Dragonfruit. Labello biedt je regelmatig nieuwe fruit varianten zodat je nieuwe trendy kleuren, geuren en smaken kunt uitproberen.

2001

Labello luidde het nieuwe millennium in met glanzend parelmoer, supervrouwelijk, om onze lippen én de wereld wat meer glans te verlenen. Daarmee zette het ook een belangrijke stap in de richting van de cosmetica: wereldwijd waren jonge meisjes er meteen voor gewonnen.

2004

'Speciaal voor alle glamourmeisjes introduceerde Labello een nieuwe aparte gloss, 'Care Gloss and Shine', voor glanzend zachte lippen, verkrijgbaar in twee trendy kleuren of in een transparante uitvoering.

2005

Labello introduceert het begrip 'vochtopslag' om onze lippen nog beter te verzorgen. Onverzorgde lippen drogen na een tijdje uit. Daarom verzegelt Labello het in de lippen aanwezige vocht met behulp van glycerine, een vochtinbrengende stof die van nature aanwezig is in de huid, en voegt er verder druivenpitolie aan toe, verrijkt met verzorgende vitamine E.

2009

'Het succesverhaal van Labello is 100 jaar jong! Labello is meer dan zomaar een merk - Labello staat voor 100 jaar ervaring, een belofte van goed verzorgde, zachte en mooie lippen; de mogelijkheid om producten te vinden, afgestemd op jouw specifieke behoeften, gebruik makend van natuurlijke vochtinbrengende bestanddelen. Labello is momenteel het meest gebruikte lippenverzorgingsproduct ter wereld. 100 jaar Labello - om te blijven zoenen!

2011

Labello introduceert een unieke 2-kleuren stick: Labello Vitamin Shake Acai Bes & Wilde Appel. Labello Vitamin Shake is een krachtige vitaminencocktail met mooimakende vitamine C, E, en Pro-vitamine B5 en smaakvolle fruitextracten voor een natuurlijke glans.


Follow Us

Facebook Instagram YouTube